Onze 1e week in Israël - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van We-Leave - WaarBenJij.nu Onze 1e week in Israël - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van We-Leave - WaarBenJij.nu

Onze 1e week in Israël

08 November 2012 | Israel, Tel Aviv

Lieve mensen,

Hier zijn we dan eindelijk na een drukke week.. Zelfs zonder internet hebben we onze 1e week overleefd!=)

De week begon als volgt:
Zondagmorgen zijn we per taxi naar de luchthaven gebracht, waar we werden opgewacht door de organisatie. We moesten 4 uur rijden naar onze basis.
We zitten in het noorden van Israël, 1.5 uur rijden van Tiberias, onderweg hebben we een kleine glimp kunnen vangen van het meer.. Het is een geweldig mooi landschap. We hopen na deze 3 weken nog een paar dagen daar aan het meer te verblijven.
We slapen nog met 2 andere meiden in een kamer, zij komen beide uit Finland!
Totaal zijn we met 10 jonge mensen, van Amerika tot Zuid-Afrika! Echt gaaf om met verschillende nationaliteiten hier te mogen verblijven! Het spreken van de engelse taal is niet vloeiend, maar we hopen over 3 weken dit wel te kunnen. Maar wees niet bezorgd we redden ons met de taal.
Na zoveel indrukken en continue de Engelse taal vertalen, waren we aan de eind van deze dag best wel 'tired' We waren blij dat we eindelijk konden gaan slapen op onze dunne matrassen, Rond een uur of half 9 waren we beide vertrokken in dromenland. Niet te geloven hè? Zelfs Christine lag vroeg;-)

06:45 maandagochtend onze 1e werkdag is begonnen!
Na een heerlijk Israëlisch ontbijt gingen we per bus naar ons werk. Het was een half uur rijden van de basis! (Dit was elke dag)
We zaten heel dicht bij de grens van Libanon, hier kon je zeker het verschil tussen beide landen goed zien.. Aan de ene kant woestenij en aan de kant van Israël groen en welvoorzien van mooie wegen. We hebben mogen ervaren dat God nog steeds voor zijn volk zorgt. Zo wonderlijk.. Zelfs de meeste teamgenoten die niet geloven vonden dit zelfs apart.
Zo gaaf dat er 2 jonge mensen in de groep ook christen zijn.
Ons werk bestond uit zandbakken maken en vullen voor op de bunker.. We voelde ons als een echte militair;-)
Gelukkig is het veilig daar.. We kregen heel veel informatie omtrent de militaire operatie.. Best gaaf!
Deze week is snel voorbij gevlogen.
Door kleine dingen mochten we ook getuigen als christenen zoals Christine d'r iPhone als iPod gebruiken en met de groep luisteren naar gospelmuziek, en in gesprek gegaan.
Vanmorgen zijn we met de trein naar Tel-Aviv gebracht... Waar we gratis overnachten. Dit gaat uit van de organisatie, zulke geweldige mensen. Het is 1 groot familie hier! Amazing...
Na eindelijk lang zoeken is ons weekend begonnen, we zullen zaterdag een kerkdienst opzoeken!
Volgende week wordt het weer een drukke werkweek..

Mensen, bedankt voor jullie reactie's!

Shalom,
Gerdien & Christine

• 08 November 2012 - 13:30

Janinne:

Supper leuk jullie verhaaltje! Volgens mij hebben jullie het echt super daar.. :) Nou dan is er alweer een week voorbij nog even en je bent weer op Urk! Geniet ervan..

• 08 November 2012 - 13:31

Willemien:

Maatjes!

Wat een mooi verslag! Echt leuk om zo wat van jullie te horen!
    Klinkt allemaal ontzettend mooi en gaaf!
    Fijn weekend en geniet van alles om jullie heen....
    Gods zegen!

Liefs Willemien

• 08 November 2012 - 13:31

Willemien:

Maatjes!

Wat een mooi verslag! Echt leuk om zo wat van jullie te horen!
    Klinkt allemaal ontzettend mooi en gaaf!
    Fijn weekend en geniet van alles om jullie heen....
    Gods zegen!

Liefs Willemien

• 08 November 2012 - 13:57

Joanne:

Hey toppertjes!
    Wat een gaaf verslag! Klinkt allemaal erg mooi!
    Geniet maar lekker van jullie weekend en voor volgende week succes met de militair uithangen!
    Trouwens, wie is die jongen op de foto Chris? :-P
    Shalom!
    Liefs, Jo

• 08 November 2012 - 14:27

Johan Berkhout:

Hey dames,

Ik zou er zo zelf nog kunnen zitten bij het lezen van jullie verslag. Heel herkenbaar allemaal. Mooi dat het allemaal zo meevalt en jullie het zo goed hebben. Maar jullie kunnen vast niet ontkennen dat mijn verhalen wel klopten:P Mooi dat jullie niet in de woestijn zitten. Het land is inderdaad prachtig. Geniet dus van elke frisse ademtocht die je daar krijgt van God. Ik denk dat jullie nog heel veel gaan beleven! Als je naar een kerkdienst wil moet je even op zoek gaan naar dat christelijke hostel. Het zit in de Auerbachstreet. Dat is even zoeken, maar dan kun je die andere christenen ook gelijk meenemen. Ook dat is een hele belevenis;)
    Geniet er lekker van, en vergeet niet uit te kijken voor olifanten! Dat is een hot-item daar;)

x Johan

• 08 November 2012 - 15:07

Alissa :

Hey, super leuk om te lezen!
    Zo te horen al heel wat beleefd weer
    Heel veel succes deze week en geniet ervan!

groetjes Alissa

• 08 November 2012 - 15:11

Hanneke:

Och ochies, dor zit ze...
    Leuk hoor om jullie verslag te lezen. Je zal nog spierballen krijgen. Geniet ervan, we denken aan jullie.
    Hanneke

• 08 November 2012 - 19:53

Dirk & Bettie & Willemien & Jan & Corine & A3 :

Mieuw Gerdien en Christine,
    We zijn blij om te lezen dat het goed met jullie gaat in Israel! Leuk om jullie verslag te lezen en jullie in het uniform te zien! Prrr,... jullie zijn eigenlijk al té bruin,.. hou jellui in de schaduw,.. geloof oens! ;) We kunnen haast niet geloven dat Christine om 20.30 al sliep, haha... dan ben je dus echt heeeeel moe geweest =) (grapje he)! We wensen jullie een goed weekend in Israel,... we hopen dat jullie samen veel mogen zien en beleven. Rust ook maar lekker uit, om volgende week weer met nieuwe energie aan de slag te kunnen! Mag de Heere jullie werk zegenen!
    Liefs en groetjes van de familie Korf

• 08 November 2012 - 20:02

Jeanette:

Schatten,

Gaaf verhaaltje, wat een indrukken doen jullie op :)!
    Hebben we er nu 2 militairen bij? haha
    Succes nog en geniet er lekker van.
    Enne alles in het boekje schrijven hea :P

xxx
    Jeanette

• 08 November 2012 - 20:18

Oma W.:

Ha gerdien en christine wat leuk om even mee te leven. En. Te liusteren naar ,jullie belevenisen. We ziten bij matthea. Op de verjaardag en daar worden jullie druk besproken.heel bijZonder om op deze manier kennis te maken met dit land. Ik type op t.hanneke,s aparaat vandaar op de vreemdste plaatsen hoofdlettes en leeftekens.met ons gaat het goed. Ok met je bebe.heb nog een goede tijd en wes erg vorzichtg. We denken dagelijks aan julie, maar dat weet je wel. Mag je ok foto,s maken. We zien er naar uit .hart. Groete, bebe en oma

• 09 November 2012 - 09:27

Marlene M:

Leuk dat we zo met jullie kunnen meeleven. Heb nog en goede tijd en geniet vooral van dit facinerende land.!!

• 09 November 2012 - 13:37

Pieter:

Hey dames,
    Leuk om te lezen;-) Geniet er nog maar even van! En houd op ons natuurlijk op de hoogte.. Liefs, Pieter

• 09 November 2012 - 18:11

Bebe En Bes Korf:

oense Christine,

we binnen jaloers op je, geniet van dat mooie land, wij zitten lekker aan de patat aan het praten over jullie belevenissen. geniet er maar van.

bebe en bes korf

• 10 November 2012 - 13:29

Tante Willie:

hallo daar in het verre Israel,
    ik ben jaloers op jullie dat jullie dit zijn gaan doen en laat ze daar maar zien dat die urkers kunnen werken zodat je mag meehelpen aan de veiligheid van dit volk. vertel eens: is het nou echt een gevoel van thuis komen? dan pak ik ook het vliegtuig(haha).
    geniet van ieder moment daar en dank God in alles want het is kostbaar voor de rest van je leven.
    hartelijke groet vanaf de bult. Willie

• 15 November 2012 - 11:54

Tante Esther:

Hey daar,

Wat indrukwekkend wat jullie daar doen en beleven, ome Bert is jaloers en zou wel mee gewild hebben.
    Jade moest wel even kijken wie je was in je legeruniform. Ha ha staat je goed trouwens.
    Nou geniet er nog 4 weken van deze leerzame en unieke belevenissen voor jullie. Veel succes!

Groetjes van ons